15 سالگی “دیلی تلگراف آنلاین” و مهمترین اتفاقات 15 سال

پایگاه اینترنتی روزنامه روزنامه دیلی‌تلگراف به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس خود مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در این 15 سال را مرور کرده است.

0

به گزارش فارنت پایگاه  اینترنتی روزنامه “دیلی‌تلگراف” چاپ لندن به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس خود به مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در ۱۵ سال گذشته و ما بین سالهای (۱۹۹۴-۲۰۰۹) پرداخته است که خواندنش خالی از لطف نیست.

سال 1994: کنسول بازی “پلی‌استیشن”

ما الان در نسل پنجم کنسول‌های بازی هستیم ولی رهبر این جریان سونی و کنسول پلی‌استیشن بود که بیش از ۱۰۰ میلیون عدد از آن به فروش رفت و اولین کنسول بازی بود که از “CD” استفاده کرد.

سال 1996: DVD ؛ دیجیتال دیسک

این شرکت پایونیر بود که DVD را اختراع کرد و 5 سال بعد فیلم‌های سینمایی را با این فرمت روانه خانه‌ها کرد و آخرین نوار ویدیویی نیز در 31 دسامبر سال گذشته میلادی تولید شد و برای همیشه به تاریخ پیوست.

سال 1996: “دالی”؛ اولین گوسفند شبیه‌سازی شده

تولد “دالی” اولین گوسفند شبیه‌سازی شده که آغازگر راه نوینی در علم پزشکی بود در این سال اتفاق افتاد اما متاسفانه این حیوان تنها 6 ماه عمر کرد .

سال 1997 :اینترنت در موبایل

نوکیا 9000 بسیار سنگین و پیچیده بود و دارای صفحه نمایش تک‌رنگ با صفحه کلید کامل بود و مسیررا برای گسترش اینترنت در تلفن همراه هموار ساخت.

سال 1997: اولین خودروی الکترونیکی

تویوتا پریوس اولین خودروی دوگانه‌سوز بود که علاوه بر بنزین از نیروی الکترسیته نیز بهره می‌برد و اولین خوردروی دوستدار طبیعت نیز لقب گرفت.

سال 1998: اولین دوربین مگاپیکسلی

در این سال اولین دوربین دیجیتالی با کیفیت یک مگاپیکسل تولید شد و زنگ پایان را برای  دوربین‌های آنالوگ به صدا درآورد.

سال 1999: اینترنت بی‌سیم

در این سال اولین سرویس اینترنت بی‌سیم در کشور انگلستان راه‌اندازی شد.

سال 2000: اولین حافظه قابل حمل

ThumbDrive” اولین فلش درایوی بود که به بازار عرضه شد و کاربران  برای نقل وانتقال اطلاعات خود از دست فلاپی دیسک راحت شدند.

سال 2000: اینترنت پرسرعت

اینترنت پرسرعت در انگلیس عرضه شد و کاربران توانستند فایل‌های حجیم خود را با سرعت بالا بارگذاری کنند.

سال 2001 : آی‌پاد عرضه شد

شرکت اپل یکی از پرسودترین دستگاه‌های دیجیتال را عرضه کرد و کاربران توانستند با خود موسیقی را حمل کرده و در هر جایی از آن لذت ببرند.

سال 2007: صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سونی

سونی در این سال اولین صفحه  نمایش انعطاف پذیر خود را عرضه کرد که دارای ابعادی 2 اینچی بود.

سال 2009: راه‌اندازی تلسکوپ “کپلر”

این تلسکوپ منحصرا برای جستجوی حیات در سایر کرات به کار می‌رود و دارای دقیق ترین و گران‌ترین دستگاه‌های اخترشناسی است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.