آسانسور یک میلیون دلاری

این آسانسور باید بتواند مسافت 35 هزار کیلومتری بین مرکر فضایی و ماهواره مستقر در مدار را در 120 دقیقه طی کند

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Dvice ناسا (سازمان فضایی آمریکا) برنده مسابقه طراحی آسانسور فضایی را این هفته معرفی میکند.

ایده‌تولید این آسانسور فضایی به خاطرهزینه‌های زیاد پرتاب شاتل و فضاپیماهایی که برای رساندن فضانوردان به ماهواره‌ها و انجام کارهای تعمیراتی است‌ شکل گرفته است.

شرط بردن جایزه  ناسا در این مسابقه طراحی عملی کردن این ایده‌است  که “این آسانسور فضایی باید بتواند طول 35 هزار کیلومتری بین مرکز فضایی و ماهواره‌مستقر در مدار زمین  را با سرعتی در حدود 5 متر در ثانیه و در زمانی در حدود 120 دقیقه‌طی کند و ضمن سبک‌ بودن استحکام کافی را نیز دارا بوده‌و از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه نیز باشد”

یکی از اصلی ترین شرایط ناسا این نیز است که به مسافر مستقر در کابین آسانسور به خاطر سرعت و مسافت زیاد آسیبی وارد نشود

البته جایزه دوم ناسا به مبلغ نهصد هزار دلار را شرکت LaserMotive”” که توانسته بود با استفاده از کابل های بلند در مسافت یک کیلومتر یک مسافر را با سرعت 3 متر در ثانیه جابجا کند و ایده شرکت ناسا را عملی تر کند را تصاحب کرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.